Новини

Марсель Леві: «Глобалізація радіо може бути небезпечною…» (інтерв'ю)
30.05.2013р. 3902
Марсель Леві: «Глобалізація радіо може бути небезпечною…» (інтерв'ю)

Марсель Леві - професійний журналіст з досвідом у понад 20 років. Марсель розпочав свою кар’єру в 1976 році і відтоді працював на Radio Canada International, Radio France, the New York Times. З 1994 року був оглядачем на радіо BFM в рубриці наукових хронік. З 1996 до 2000 Марсель працював репортером туристичного телеканалу, де протягом трьох років презентував програму «У Марселя». Перша програма виходила в онлайн форматі, на так званому «туристичному радіо». Марсель створив тематичне радіо як різновид Інтернет-радіо. Сьогодні він є консультантом в галузі цифрового радіо та цифрового наземного радіо, а також спікером конференції «Нові медіа – нові можливості», що відбудеться 22 березня 2013. Напередодні заходу розпитаймо у Марселя Леві про перспективи та загрози Інтернет-радіо не лише у Європі чи Франції зокрема, а й в Україні.

- Марселю, чи популярним є онлайн радіо у Франції? Як зміниться культура слухання радіо через 5 років?

- У Франції термін «веб-радіо» вживається для означення не ефірне мовлення. Ми сподіваємося, що супутникове радіо з’явиться в Європі через 5 років. Зростання комунікаційних засобів дуже сильно впливає на розвиток не ефірне радіомовлення. Сьогодні 46% французів слухають радіо на своєму комп’ютері, планшеті чи мобільному. За останні кілька років ця цифра подвоїлась. Як пророкують аналітики, кількість слухачів Інтернет-радіо у Франції сягне 54% в 2017 році.

- Які платформи є популярними для радіослухачів?

- Насамперед, це персональні комп’ютери, далі – планшети і смартфони.

- Чи є онлайн радіореклама популярною? І що впливає на її ефективність?

- На сьогодні лише ефірне радіо має масову рекламу. Це пояснюється тим, що багато радіостанцій практикують традиційне радіо в неті, аби запропонувати рекламу повністю. Так, наприклад, є у випадку радіо RTL чи Europe1 зі сайтом, присвяченим спорту. Такий же приклад - радіо NRJ з музичним сайтом.

- Як монетизується онлайн радіо?

- Показники монетизації онлайн-радіо все ще залишаються низькими, незважаючи на хороші результати мовлення деяких Інтернет-радіо. Онлайн-реклама зростає дуже повільно. Ми спостерігаємо народження нових маркетингових засобів у формі персональної підписки або спонсорських програм.

- На Вашу думку, Марсель, монетизація онлайн-радіо відбувається однаково всюди у Європі чи є відмінності?

- У європейському контексті Франція відстає у радійних маркетингових інструментах в онлайні. Частка ринку радіо-реклами у Франції становила 3 626.8 мільйонів Євро прибутків у 2011 році. Інтернет-радіо складає менше ніж 3%.

- - Над якими проектами Ви зараз працюєте?

- В агенції я працюю над розвитком аудіо контенту, оскільки це - невід’ємний елемент розвитку радіо в Інтернеті. У програмуванні музичних сайтів лише музичного стріму не достатньо, треба обов’язково долучати тематичний контент і фокусуватись на очікуваннях слухачів. Це, на жаль, поки не надто розвинуто у Франції.

- Як Ви бачите майбутнє радіо?

- Розмаїті радіо інтегруватимуться в автомобілях та інших транспортних засобах. Сьогодні понад 15 світових автовиробників працюють над проведенням Інтернету в засобах пересування. Це дозволить суттєво розвинути культуру радіо-слухання і збільшити рекламу.

- На Вашу думку, які радіо-проекти можуть бути цікавими в Україні та інших пост-радянських країнах?

- Нема нічого доброго в тому, щоб до безконечності створювати музичні станції. Сьогодні в неті легко знайти особливий музичний стиль, навіть найбільш незвичайний. Тому, як для України, ви повинні покладатися на культурне багатство і неповторність. У Франції ми любимо говорити про «регіональну специфіку», яка розвиває майстерність і забезпечує загальну національну перспективу в світі з позиції національних традицій. Глобалізація радіо може бути небезпечною. В Україні, як і в будь-якій іншій країні, просто треба поважати смаки слухача.